niedziela, 19 kwietnia 2020

Wyzwanie kulinarne czyli do czego może się przydać podręcznik ;-D

Witajcie!

Dziś podrzucam opis eksperymentu kulinarnego ucznia naszej szkoły. 


Dzień Robienia Babki z Babcią :D
                   
     Był normalny przedświąteczny dzień. Siedziałem z babcią, wujkiem i dziadkiem, oglądaliśmy telewizję, aż tu nagle przypomniałem sobie o przepisie na babkę wielkanocną, który niedawno pojawił się na lekcji języka polskiego. Pobiegłem na górę i wyszukałem podręcznik. Pokazałem przepis babci i zdecydowaliśmy, że spróbujemy ciasto wykonać. Przygotowaliśmy wszystkie  składniki i zaczęliśmy robić. 
     Po pierwsze wyjęliśmy miskę i dodawaliśmy: 30g drożdży, mąki 500g, 1 szklankę mleka, 3 łyżki oleju, 10 migdałów, szczyptę soli i 6 łyżek cukru. Potem mieszaliśmy przez 10 minut, dodaliśmy 100 g masła i zaczęliśmy znowu mieszać, aż się zrobiło porządne ciasto. Odstawiliśmy na godzinę, a kiedy wyrosło, wróciliśmy do robienia. Dodaliśmy 4 białka i laskę wanilii, żeby był lepszy smak. Włożyliśmy do foremki i zostawiliśmy na chwilę, żeby do końca urosło. Jak już wyrosło, to wsadziliśmy do piekarnika na 200*C na około 45 min. Po 30 minutach daliśmy na sam dół, żeby się nie przypiekła góra. Po ostatnich 15 minutach wyciągnęliśmy babkę i poczekaliśmy, aż trochę ostygnie. Jak już ostygła, to babcia wyjęła z foremki i zjedliśmy po kawałku z dziadkiem i wujkiem. 
    Było bardzo dobre i polecam do zrobienia samemu. Życzę miłego dnia i miłego robienia ciasta.
                                                                          Konrad





Zjedlibyście taką babkę? Ja tak! Dziękuję, Konrad!
Pa pa!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Wycieczka 8b

             W dniu 4 maja 2023 roku klasa 8B wybrała się na wycieczkę do Zabrza i Chorzowa. Podczas wycieczki odwiedziliśmy Sztolnię Królow...